Demivegetarian/pescetarian

Bra artikel.

Johanna

Demivegetarianism är en slags kosthållning. Utöver den vegetariska kosthållningen så äter man även ägg, mejeriprodukter, fisk och i vissa fall även kyckling. Vissa kallar sig för pescetarian och de som även äter kyckling kallar sig ibland för pollotarian istället för demivegetarian.

Först valde jag att ta bort gris/ko/kalv/lamm. Det berodde mest på grund utav att jag länge haft tanken kring djurhållningen, vårat ”carbon footprint” och sen även hästskandalen – vet vi egentligen vad det är vi stoppar oss?

Så jag provade. Jag har dock ätit allt kött på jobbet då det av olika orsaker varit smidigast, men det är bara på lunchen. I alla fall… 🙂 Ganska snart märkte jag en stor skillnad. Magen mådde mycket bättre. Jag är ju lite laktoskänslig, men det har näst intill försvunnit. Kanske kunde magen smälta det bättre när det inte fanns kött där som annars tog flera dagar att få ut? En lugnare…

Visa originalinlägg 199 fler ord

2 reaktioner till “Demivegetarian/pescetarian”

  1. Jag är en allätare, men jag handlar bara kött som jag vet vart det kommer ifrån, däremot tror jag inte man skall äta alltför mycket av det…lagom är bäst tycker jag 🙂

Lämna en kommentar