Det var bättre förr…

Ett upprop för bättre förolämpningar på svenska!

Café Égoïste

Förr… på Shakespeares tid så kunden man verkligen förolämpa folk. Nu förtiden är det mest fuck you din idiot och liknande obildade smädord som folk slänger sig med. Om vi bortser från din mamma… (med familj) hit och din mamma dit.

Lagom till Jul så kanske man vill svära med stil. Här är en Engelsk Shakespeare variant 🙂

1098051_263627703790802_640846728_n

Visa originalinlägg

3 reaktioner till “Det var bättre förr…”

  1. Jag vill slå ett slag för lite kreativitet! Ta inte illa upp för att jag kallar dig för en flonkapjott!
    Vad det är? Det borde väl du veta?
    Eller vad sägs om pluttjomp?

    Så jag menar att det är dags att hitta nya ord. Själv har jag just skapat två stycken! 🙂

    Ursäkta mina elakheter. Kalla mig för fnuttjopp om du vill, det tål jag.

    /Skvitt

Lämna en kommentar