Rebloggat

6 thoughts on “Rebloggat”

  1. Jag åt gärna fisk, och äter gärna fisk nu också om jag vet varifrån den kommer. Jag äter inte fisk från Östersjön längre, jag har slutat fiska där. Jag älskade surströmming, men ett besök i Stockholms skärgård 2008 fick mig att sluta med det, då vattnet såg ut som spadet i burken. Jag skulle heller aldrig köpa odlad fjordlax från Norge då den är genmanipulerad, och fodret den behöver utarmar haven med trålning av allt en trål kan få upp. I Kårböle där jag bor går det att fiska Gädda, och Aborre i sjöarna, och jag brukar få Gädda av de som fiskar med nät Gädda anses, som skräpfisk här. Aborre metar jag själv på sommaren. Nu är det så att jag äter annat också, och det skäms jag inte för.
    Kul att ni ville följa min blogg.
    Svante

    1. Hej Svante!

      Vi undviker också östersjöfisk, och vi försöker följa Naturvårdsverkets och WWF:s rekommendationer för att fisket ska vara hållbart. En annan bloggare tipsade om fisk från Island, att det skulle vara säkrare än MSC-märkningen. Har du några åsikter om det?

      1. Tyvärr inte, det är ingen mening med att forska i vilken fisk, som är till salu i butikerna i närområdet. Jag är däremot tacksam för den fisk jag får från småtjärnarna häromkring, blir mycket Gädda då byborna inte äter den fisken.
        Svante

Kommentera

