Sex laxar i en laxask …

IMG_3440

… eller nåt …

10 thoughts on “Sex laxar i en laxask …”

  1. Baskisk choklad i fiskform, läckert. Apropå svåra uttal och fiskar. Min mamma är ursprungligen från Tyskland och har svårt att uttala laxarna i asken. En gång när hon och min bror hade en livlig diskussion huruvida fiskar hade känsel eller inte blev hon upprörd och började gestikulera. Så utbrast hon: ”Men, men, men det är ju så att man börjar klättra i träna och vifta med öronen.” Jag och en vän som agerade åskådare i denna hätska diskussion kunde inte hålla oss för skratt. Ordspråk, språkförbistringar och en diskussion om fiskar kan onekligen få oss att vifta på öronen. (Tyskt ordspråk) 🙂

    1. Jag, som lärde mig vifta på öronen innan jag lärde mig gå, blir oerhört glad av detta uttryck! Säg åt din mamma att följa vår blogg för många framtida livliga och spännande fiskdiskussioner, hehe.

Kommentera

