Tisdagens linssoppa

Idag blev det socialrealism à la Sonja Åkesson. Inga potatisar hade vi hemma och inte heller paprikapulver (var i hela friden har det tagit vägen?). I stället för potatis blev det kikärtor och i stället för paprikapulver tog vi garam masala och chili (!). Jag återkommer om resultatet om ca en halvtimme … Inte heller har vi bakat bröd, det blir ett Usain Bolt-lopp till affären.

Suck!

Bilden av den perfekta medelklassfamiljen (eller medieklassfamiljen kanske) känns lika långt borta som sommarsmultron.

”Vit Man vara på för jävligt humör
och svära fula ord
många dagar.”

2 thoughts on “Tisdagens linssoppa”

  1. Nåja, deppa nu inte! Man tager vad han inte haver, d,v,s, något finns kanske att plocka fram, resten skaffa vi strax in. Det BEHÖVER INTE VARA MYCKET; ELLER DYRT: OCH FRAMFÖR ALLT INTE MÄRKVÄRDIGT! Det är nu länge sedan jag hade barn som skulle näras, nu skall jag endast nära mig själv. Det enkla är oftast det bästa! (och billigaste, en nog så viktig faktor för en pensionär, som ständigt får se sina medel urholkas å det grövsta!). Därav min goda sill-lunch, och sådan kan jag lätteligen bjuda tillbaka på.

Kommentera

